Σάββατο, 19 Μαΐου 2018

Το Mototriti συνάντησε τον εκπαιδευτή οδήγησης & ιδιοκτήτη Σχολής Οδηγών Εμμανουήλ Αυγουστίδη και συζήτησε μαζί του για την συμπεριφορά των ελλήνων οδηγών, τα διπλώματα οδήγησης και πολλά άλλα!


Συναντηθήκαμε με τον Εμμανουήλ Αυγουστίδη της ομώνυμης σχολής οδηγών, η οποία χαρίζει ένα δίπλωμα μοτοσυκλέτας σε μία υπερτυχερή αναγνώστρια μας και μιλήσαμε για τα «καυτά» θέματα σχετικά με τα διπλώματα, την ελληνική οδηγική πραγματικότητα και όχι μόνο!....


Καθημερινά ο αριθμός των υποψηφίων οδηγών αυξάνεται, αφού κάποιος που ενηλικιώνεται μεριμνά να βγάλει δίπλωμα οδήγησης! Αυτό το γεγονός συμβάλλει στην αναζήτηση ενός εξειδικευμένου Εκπαιδευτή Οδήγησης και μιας αξιόπιστης Σχολής Οδηγών. Το Mototriti συνάντησε τον εκπαιδευτή οδήγησης & ιδιοκτήτη Σχολής Οδηγών Εμμανουήλ Αυγουστίδη και συζήτησε μαζί του για την συμπεριφορά των ελλήνων οδηγών, τα διπλώματα οδήγησης και πολλά άλλα!

Μπορεί να μην φαίνεται από πρώτη όψη, αλλά  η απόφαση κάποιου να βγάλει δίπλωμα μοτοσυκλέτας είναι εξαιρετικά σημαντική. Πέρα από το γεγονός της εισόδου στην οδηγική πραγματικότητα και στον δημόσιο δρόμο, ο αναβάτης πλέον ξεκινά να μαθαίνει να οδηγεί ίσως το πιο απαιτητικό όχημα που κυκλοφορεί στο δρόμο. Η εκμάθηση της μοτοσυκλέτας απαιτεί μεθοδικότητα, πειθαρχία, μεγάλη γνώση του αντικειμένου, αλλά και εκπαιδευτική δεινότητα. Καθώς στο Moto Τρίτη γνωρίζουμε καλά τις απαιτήσεις αυτού του αντικειμένου, δεν ήταν τυχαίο που επιλέξαμε την σχολή οδηγών «Αυγουστίδης», για να σας κάνουμε το σημαντικό αυτό δώρο.

Ο ιδιοκτήτης και επικεφαλής της σχολής, Εμμανουήλ Αυγουστίδης, είναι ένα άτομο με μεγάλη εμπειρία όχι μόνο στον χώρο της εκπαίδευσης  υποψηφίων  οδηγών, αλλά και της αυτοκίνησης  γενικότερα. Έχει διατελέσει μεταξύ άλλων, ασφαλιστικός πραγματογνώμονας και βρίσκεται ενεργά στο προσκήνιο των εξελίξεων στην εκπαίδευση οδηγών, με ισχυρές απόψεις και πολλές ιδέες. Πάνω από όλα όμως διαθέτει ένα χαρακτηριστικό που τον κάνει να ξεχωρίζει: Αναγνωρίζει ότι δεν εκπαιδεύει τους μαθητές του μόνο στην οδήγηση, ούτε τους προετοιμάζει… «παπαγαλία», για την εξέταση που έρχεται. Αντίθετα, θέλει να τους κάνει καλύτερους οδηγούς και σε κοινωνικό επίπεδο, να τους διδάξει δηλαδή πως είναι να συνυπάρχεις με άλλους χρήστες του δρόμου, χωρίς να γίνεσαι επικίνδυνος και προβληματικός οδηγός. Όπως καταλαβαίνετε, πέρα από την πείρα που αποκτάται με τα χρόνια, ο οδηγός πρέπει να είναι κοινωνικά και νομικά συνειδητοποιημένος, να μην γίνεται δηλαδή μέρος της ελληνικής κυκλοφοριακής ζούγκλας. Πόσο μάλλον, όταν μιλάμε για οδήγηση μοτοσυκλέτας! Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά, την συνέντευξη.

-Πόσα χρόνια είστε δάσκαλος οδήγησης; 
-Ονομάζομαι Εμμανουήλ Αυγουστίδης. Είμαι εκπαιδευτής οδήγησης & κυκλοφοριακής αγωγής από το 2011 και εδώ και 3 χρόνια διατηρώ δική μου Σχολή οδηγών  στο Περιστέρι επί της οδού Βας.Αλεξανδρου αρ.118 , με επωνυμία «ΣΧΟΛΗ ΟΔΗΓΩΝ ΑΥΓΟΥΣΤΙΔΗΣ».

-Από τότε που το σύστημα εξετάσεων και διπλωμάτων άλλαξε, το 2013, είναι περισσότεροι ή  λιγότεροι οι αναβάτες που βγάζουν δίπλωμα; 
-Κάποια ουσιαστική διαφορά δεν νομίζω πως υπάρχει. Το μόνο που ουσιαστικά άλλαξε, είναι ότι το δίπλωμα για την κατηγορία ΑΜ, ή κοινώς το 50αρι, πλέον χορηγείται από το Υπουργείο Μεταφορών και όχι από την τροχαία. Παλαιότερα το δίπλωμα για την κατηγορία ΑΜ εκδιδόταν από την τροχαία στα 16. Πλέον όσοι υποψήφιοι οδηγοί επιθυμούν να αποκτήσουν δίπλωμα για την κατηγορία ΑΜ σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις εκπαιδεύονται με τις απαραίτητες ώρες στις σχολές οδηγών τόσο στα θεωρητικά όσο και στα πρακτικά μαθήματα  και έπειτα εξετάζονται από το Υπουργείο Μεταφορών.

-Ποιος είναι ο μέσος όρος ηλικίας των  υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας  που έρχονται για να βγάλουν δίπλωμα οδήγησης; 
-Συνήθως οι υποψήφιοι οδηγοί είναι ηλικίας 18-24 ετών. Αν και υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια, που βλέπουμε άτομα ηλικίας άνω των 24 ετών τα οποία δεν κατάφεραν σε μικρότερη ηλικία να εκπαιδευτούν στην οδήγηση να κάνουν το όνειρο τους πραγματικότητα με μεγάλη επιτυχία!

-Εγώ πίστευα ότι πολλοί βγάζουν πρώτα δίπλωμα αυτοκινήτου και κάποια στιγμή αργότερα, βγάζουν και της μοτοσυκλέτας...

-Η πλειοψηφία των οδηγών επιλέγει να βγάλει πρώτα δίπλωμα για αυτοκίνητο. Βέβαια ας μην γελιόμαστε όποιος θέλει να οδηγήσει μηχανή, θα οδηγήσει! Μπορεί να καθυστερήσει να βγάλει δίπλωμα λόγω σπουδών ή για οικονομικούς λόγους αλλά η πλειοψηφία των νέων ανθρώπων  είναι  πια συνειδητοποιημένοι και δεν κυκλοφορούν χωρίς δίπλωμα.

-Περιμένουμε περισσότερες αλλαγές στα διπλώματα, σύντομα. Τι ακριβώς πρόκειται να αλλάξει αυτή την φορά; Πρόκειται μόνο για τις ηλεκτρονικές εξετάσεις ή θα αλλάξει και κάτι ακόμα; 

-Η αλήθεια είναι πως ακούγονται πολλά, αλλά αποφάσεις ακόμα για τα ζητήματα εξετάσεων και υποχρεωτικών μαθημάτων στις σχολές οδηγών δεν έχουν παρθεί. Η αλήθεια είναι πως οι υποχρεωτικές ώρες και το κατά πόσον ο υποψήφιος οδηγός τις παρακολουθεί είναι ένα φλέγον ζήτημα. Η διαδικασία επιτήρησης μαθημάτων και εξετάσεων από το Υπουργείο Μεταφορών πιθανόν να γίνει μέσω ηλεκτρονικού συστήματος. Πιστεύουμε εντός των ημερών να έχουμε τις τελικές αποφάσεις και έτσι να μιλήσουμε με γεγονότα.

-Θα υπάρχει live παρακολούθηση από το υπουργείο, ή ο εκάστοτε εκπαιδευτής θα παραδίδει συγκεντρωτικά το υλικό του κάθε σπουδαστή στο υπουργείο, από τις κάμερες αυτές; 
-Σύμφωνα με το νέο σχέδιο νόμου δεν καθορίζεται σαφώς η υλοποίηση αυτού του προγράμματος. Όπως και να έχει θέλω να πιστεύω πως ό, τι γίνει θα είναι για το καλό της κυκλοφορίας και φυσικά της οδικής ασφάλειας. Εξάλλου ο νέος χρήστης του οδικού δικτύου δεν αναζητά απλά μια σχολή οδήγησης αλλά μια σχολή η οποία θα του παρέχει όλες τις απαραίτητες γνώσεις για να μπορεί να συνυπάρξει στην οδηγική κοινωνία.

-Είναι τελικά καλύτερο, που οι κατηγορίες διπλωμάτων για μοτοσυκλέτες άλλαξαν και έγιναν όπως είναι τώρα, το 2013;

-Είναι σαφώς καλύτερα από την άποψη πως ο υποψήφιος διδάσκεται τον Κ.Ο.Κ ώστε να μπορεί να συνυπάρξει με τους άλλους χρήστες  της οδού. Επίσης εκπαιδεύεται στην εκάστοτε κατηγορία μοτοσικλέτας σύμφωνα με την ηλικία του. Βέβαια εάν ρωτάτε την προσωπική μου άποψη όταν μιλάμε για υποψήφιο 16 ετών, μιλάμε για ένα παιδί!

-Κάντε ένα σχόλιο για την κατάσταση στους δρόμους αυτή την στιγμή...
-Αυτή την στιγμή η Ελλάδα πονάει στο θέμα της οδικής και οδηγικής συμπεριφοράς και αυτό είναι κάτι που δεν λύνεται σε λίγες ώρες θεωρίας και οδήγησης. Μέσα στο εκπαιδευτικό όχημα θα αλλάξεις, θα ακολουθείς τις εντολές του εκπαιδευτή  αλλά με το που τελειώσεις την εκπαίδευση; Σύμφωνα με την επιστήμη ψυχολογίας  ο μέσος άνθρωπος όταν αναρωτιέται πως θα συμπεριφερθεί σε κάποια κατάσταση συνήθως ακολουθεί αυτό που έκαναν οι πολλοί. Στην Ελλάδα γενικότερα επικρατεί  καθεστώς ανομίας, «περνάω κόκκινο δεν με είδε κανείς, δεν φοράω κράνος  ας με γράψουν …κλπ», άρα οι οδηγοί προσανατολίζονται κατά εκεί. Αν και θέλω να πιστεύω πως όσο περνάνε τα χρόνια η νοοτροπία αυτή θα ανήκει πλέον στις παλαιές γενιές και οι νέοι θα εγκλιματίζονται με όλα όσα έμαθαν από εμάς τους εκπαιδευτές και όχι από τον οποιοδήποτε μαζί με τα ελαττώματα και τις αδυναμίες του!

-Ποια είναι η γνώμη σας για την μείωση των προστίμων και τα εισοδηματικά κριτήρια; 
- Προφανώς για να τεθούν σε ισχύ, υπάρχουν εισπρακτικά οφέλη! Νομίζω όμως πως το ερώτημα που πρέπει να μας απασχολήσει είναι το τί θέλουμε να κάνουμε σαν κράτος; Να εισπράξουμε ή να φτιάξουμε οδηγική συνείδηση; Είναι δύο διαφορετικά πράγματα και πρέπει να τα διαχωρίσουμε.

-Γουρούνες και απαγόρευση. Το πιο hot θέμα του τελευταίου καιρού. Ποια είναι τα σχόλια σας; 
- Ας σκεφτούμε πόσες επιχειρήσεις βάζουν λουκέτο με αυτό το νέο σχέδιο! Το υπουργείο βγάζει έναν ολόκληρο κλάδο έξω από το παιχνίδι, σε αυτή την εποχή που ο κόσμος ψάχνει να βρει δουλειά, τώρα μάλιστα που οι τουρίστες έρχονται και φέρνουν έσοδα στην Ελλάδα. Πρέπει να μπουν όλα σε μια ζυγαριά να βρεθεί μια μέση λύση.

-Πέρα από τις σχολές οδηγών, πλέον στην Ελλάδα υπάρχουν σχολές ασφαλούς οδήγησης για μοτοσυκλέτα. Πιστεύετε ότι θα μπορούσε ο δικός σας κλάδος να συνεργαστεί με τις σχολές αυτές, έτσι ώστε να αλλάξει τελείως ο τρόπος που παίρνει δίπλωμα μοτοσυκλέτας ο Έλληνας αναβάτης; 
-Δεν νομίζω ότι οι σχολές αυτές είναι αναγνωρισμένες από το κράτος αυτή την στιγμή, άρα δεν νομίζω ότι το Υπουργείο Μεταφορών μπορεί να δεχθεί κάτι τέτοιο προς το παρόν.  ¶λλωστε ας μην ξεχνάμε πως ο μόνος πιστοποιημένος φορέας για την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού είναι οι Σχολές οδηγών. Οι εκπαιδευτές οδήγησης  είμαστε οι πλέον κατάλληλοι και αναγνωρισμένοι με πιστοποίηση ώστε να μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τον υποψήφιο  και να μπορεί να αντεπεξέλθει  σε όλες τις συνθήκες . 

Η σχολή 

Η σχολή οδηγών «Αυγουστίδης» βρίσκεται στο Περιστέρι, στην οδό Βασιλέως Αλεξάνδρου 118. Λειτουργεί από το 2015 και παρέχει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, για όλων των ειδών τα διπλώματα οδήγησης: Μοτοσυκλέτας, Αυτοκινήτου, Ερασιτεχνικό, Επαγγελματικό. Ακόμη, η σχολή προσφέρει εκπαίδευση και σε όσους επιθυμούν να γίνουν  οδηγοί ταξί ή επαγγελματικών γεωργικών μηχανημάτων.

Η διαδικασία εκμάθησης γίνεται με τα τελευταία μέσα της τεχνολογίας, όπως οπτικοακουστικά μέσα, αναλυτικούς πίνακες και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, για την κατάρτιση και αξιολόγηση των μαθητών. Ακόμα, ο κάθε μαθητής παραλαμβάνει σημειώσεις και ύλη εξετάσεων, τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή, που κάνει την εκπαίδευσή του ακόμη πιο αναλυτική και ουσιαστική.
Εκτός από την εκπαιδευτική διαδικασία, η σχολή οδηγών αναλαμβάνει ακόμα διεκπεραιώσεις, όπως ανανέωση  και έκδοση νέου τύπου διπλώματος οδήγησης, αντικατάσταση απωλεσθέντος ή κλεμμένου διπλώματος, ανανέωση άδειας ταξί, μεταβιβάσεις, άδειες έλξης και γεωργικών μηχανημάτων, αλλά και υπηρεσίες σχετικά με τον ηλεκτρονικό ταχογράφο των επαγγελματικών οχημάτων.

Πρόκειται για μία από τις πλέον γνωστές σχολές οδήγησης, στην ευρύτερη περιοχή του Περιστερίου και όχι μόνο. Πολλοί νέοι οδηγοί σχολιάζουν την δουλειά του Εμμ. Αυγουστίδη και της σχολής του με τα καλύτερα λόγια, τονίζοντας την σημασία της κοινωνικής πλευράς της εκπαίδευσης που δέχθηκαν, κάτι που αποτελεί βασική αρχή λειτουργίας της σχολής.
mototriti.gr

Ο Μανώλης Αυγουστίδης είναι γιος του Βαγγέλη και της συγχωριανιάς μας Χριστίνας Τάσσης.  Η σχολή οδηγών «Αυγουστίδης» βρίσκεται στο Περιστέρι, στην οδό Βασιλέως Αλεξάνδρου 118.

Δεν υπάρχουν σχόλια: